Abstract vs. Summary: у чому принципова відмінність?

Зміст

Чим відрізняється Abstract від Summary?

Багато вчених, незважаючи на тісний зв’язок з наукою, не до кінця розуміють, що є Abstract і Summary. По суті і те, й інше є коротким викладом змісту роботи і дають можливість знаходити релевантні статті в різних базах і робити висновки щодо того, чи варто платити за повну версію публікації, якщо вона не доступна для всіх користувачів мережі. Якість Abstract і Summary прямо впливає на те, чи впорається ваша стаття з поставленим перед нею завданням – чи допоможе вченому стаття стати відомим серед колег, чи підвищить вона його шанси у боротьбі за гранти і не тільки. Що таке Abstract і Summary, у чому особливості кожного з цих рефератів розглянемо у цій статті.

 

Abstract – що це та з чого складається?

Abstract – частина наукової статті, що знаходиться на її початку. Вона відрізняється описовим характером та покликана узагальнювати основні моменти статті без надмірної деталізації. Мета анотації полягає у формуванні у читача розуміння щодо того, чи буде дана стаття корисна для нього і чи варто читати (а в деяких випадках ще й купувати) її. Звичайно ж, вона не замінить повного тексту статті, адже її обсяг зазвичай варіюється в діапазоні 1200-1800 символів залежно від вимог видання.

 

Як написати Abstract та Summary?

У цій частині роботи (Abstract) слід:

  • охарактеризувати тему дослідження. 1-2 речення повинні розкривати суть роботи та її приналежність до тієї чи іншої галузі знань та сфери інтересів;
  • визначити мету роботи. У ній треба зазначити чому робота була написана, якою є її практична цінність і теоретична значимість.

Однак, варто розуміти, що вищезазначені елементи потрібні лише в тому випадку, якщо назва статті не розкриває їх.

  • зазначити методи дослідження. Їх треба лише перерахувати, проте якщо методи рідкісні, то доведеться їх ще й розкрити;
  • визначити основні результати дослідження;
  • сформулювати отримані висновки.

Найбільш ефектним має бути останнє речення Abstract, адже в ньому необхідно підбити підсумок статті.

Після анотації подаються ключові слова. Саме вони по суті відповідають за створення цільової аудиторії. За цими словами, зацікавлені у матеріалі люди можуть знаходити статті у базах даних. Якщо ключові слова підібрати неправильно, то яка б хороша стаття не була, вона не потрапить на очі тим, кому вона потрібна та не дасть бажаного цитування автору.

Особливість Abstract полягає у лаконічності. У цю частину треба включати все лише найголовніше. Навіть якщо у вашій роботі містяться якісь «родзинки», якими ви пишаєтеся, не варто відходити від вищезгаданого. Другі подробиці краще «залишити за кадром». Abstract – це не переказ наукової статті, а те, що має спонукати читача до її прочитання.

Потрібна допомога у підготовці роботи?

    При написанні Abstract також слід пам’ятати про такі правила:

    • у цій частині роботи не повинні міститися оціночні судження та думки різних авторів, навіть якщо вони авторитетні;
    • слід уникати «води» у тексті. Анотація, в якій все написано розпливчасто і не по суті, представить саму статтю в невигідному світлі і не зацікавить читача;
    • різні скорочення, акроніми та ін. слід “забути”;
    • не потрібно перевантажувати інструкцію надмірною кількістю термінів;
    • не можна робити посилання таблиці, малюнки тощо.

    Summary є рецензією на роботу. За обсягом вона більша, у ній докладніше та детальніше описується зміст статті. Ця письмова форма покликана сформувати повне уявлення про статтю. У багатьох випадках така стаття може замінити повний оригінальний текст щодо прочитання і корисності.

     

    При написанні Summary дотримується той самий порядок, що і під час написання самого рукопису. Проте обсяг цього тексту зазвичай становить 5-15% від оригіналу. Іноді можна висунути додаткові вимоги у вигляді обмеженої кількості знаків.

    При написанні Summary необхідно:

    • пам’ятати, що у цьому «тексті» мають бути ті самі ключові моменти, що й у Abstract;
    • розуміти, що для більшої наочності слід використовувати діаграми, таблиці тощо (все те, що міститься у самій статті).

    Не варто додавати картинки, діаграми та інші графічні елементи виключно заради краси. Кожен із них має бути обґрунтований.

    Таблиці та інші елементи використовуються лише в тому випадку, якщо вони допомагають зменшити кількість тексту на сторінці та зробити так, щоб інформація була більш зрозумілою для читача.

     

    Чого не повинно бути у Summary?

    Summary має містити лише те, що було на сторінках самої роботи. У рецензії не повинно бути жодних нових вступних і т.д. Також до рецензії не включають:

    • факти, які є загальновідомими;
    • інформацію про публікації, які є у автора з цієї теми;
    • Історичні довідки.

     

    Відмінності між Abstract та Summary

    Abstract – частина статті, водночас Summary – самостійний документ.

    Якщо порівнювати Summary та Abstract, то Summary є більш «докладним» текстом. Проте це зовсім не означає, що тут можна «розійтися» на повну при написанні. Summary слід писати чітко, лаконічно, формулювання мають бути суворими і в тексті не повинно бути «води». Текст має бути написано на високому рівні з дотриманням усіх стилістичних особливостей написання робіт такого плану.

    Ще одна відмінність – зміст. Abstract «потрібний» для формування загального уявлення про статтю, Summary може якоюсь мірою замінити саму наукову роботу (за своїм призначенням це схоже на автореферат до дисертаційного дослідження).

    Написати ні те, ні інше, просто висмикуючи шматки тексту не вийде. Щоб досягти хорошого результату необхідно обробити текст – зробити зміст влучнішим, ємнішим, але при цьому скоротити обсяг. Повинна бути збережена основна ідея, решта має бути виключено.

     

    І ще кілька порад, які допоможуть вам впоратися з написанням Summary та Abstract на найвищому рівні:

    • якщо у вашій роботі є числові дані, то вони мають бути переведені до системи СИ, яка прийнята всіма країнами;
    • використовуйте єдину термінологію та відмовтеся від використання вузькоспеціалізованих термінів. Ціль частин роботи, про які ми говоримо, не зводиться і в принципі не полягає в демонстрації гарного словникового запасу. Навпаки, все має бути максимально просто та доступно написано – це підвищує ймовірність того, що стаття зацікавить велике коло осіб;
    • щодо оформлення, то вимоги можна побачити в інформаційному листі редакції кожного окремого журналу;
    • якщо рівень англійської мови не високий або у вас є сумніви щодо коректності перекладу, то найкраще буде скористатися послугами професійного перекладача відповідної спеціалізації;
    • формулювання має бути побудоване таким чином, щоб конструкції були безликими («у статті розглядається», «метою наукової статті є» тощо);
    • при описі методів рекомендується використовувати минулий час;
    • говорячи про тему наукової статті варто використовувати теперішній час;
    • перспективи дослідження обраної теми описуються у теперішньому часі.

    Якщо ж займатися статтею не хочеться і складнощі складаються не тільки в написанні анотації, а й інших її частин, звертайтеся до нас. “SOER publishing” з радістю допоможе у вирішенні будь-якого питання, пов’язаного з науковою діяльністю. У нас ви можете замовити публікацію Scopus на найвигідніших умовах, адже “SOER publishing” – це:

    1. Доступні ціни на послуги.
    2. Висока якість підготовки робіт – всі статті відрізняються унікальністю, є оригінальними, містять практичну та теоретичну цінність.
    3. Дотримання термінів. Стаття та анотація до неї, в тому числі, обов’язково будуть готові до обумовленого терміну.

     

     

    • Скільки часу потрібно на написання анотації?

    Насправді ця частина наукової статті невелика і, по суті, написати 10 речень можна і за півгодини. Тут проблема в іншому – важливо, щоб вона відображала зміст статті тощо, тому для початку треба добре проаналізувати сам текст. Але орієнтуючись на тему проблем не буде.

    • Чи може скористатися перекладачем онлайн для перекладу інструкції?

    Це не найкраща ідея. Адже онлайн-сервіси не забезпечують високий рівень перекладу, і він явно не буде академічним (з потрібними термінами тощо). З цієї причини без професіонала точно не обійтися.

    Замовте публікацію наукової статті прямо зараз

    Залиште відгук

    Ваш e-mail не буде опублікований