Ключові слова у науковій статті

Зміст

Значення ключових слів у науковій статті часто недооцінюють. Разом з тим вони відіграють важливу роль для індексу цитування, можуть багато в чому сформувати враження про наукову роботу і є важливим критерієм пошуку. Навіщо потрібні ключові слова і як їх грамотно підібрати? Давайте розберемося.

 

Значення ключових слів у науковій статті

 

Ключові слова – обов’язковий структурний елемент фахових та зарубіжних наукових статей. Їх наявність, грамотний переклад та доречний підбір є ключовими вимогами всіх журналів. Це ефективний інструмент підвищення цитованості, який позитивно впливає на затребуваність авторитету журналу в цілому.

 

Ключові слова покликані:

  • максимально точно відобразити предмет наукової роботи та суть статті;
  • повноцінно охарактеризувати область дослідження;
  • допомогти у групуванні шуканої інформації;
  • спростити орієнтацію авторів у пошуку потрібного матеріалу;
  • прискорити процес пошуку та класифікації відомостей.

 

Враховуючи величезну кількість матеріалу в наукометричних базах, саме ключові слова є тим критерієм, за яким вибирається шуканий матеріал. Тому при підборі ключових слів автори повинні відповісти собі на питання: чи будуть дослідники шукати матеріал за цими словами, або вони не відображають суть статті.

Потрібна допомога у підготовці роботи?

    Рекомендована кількість ключових слів і словосполучень у науковій статті – від 3 до 7. Перевагу варто віддавати у бік якості, а не кількості.

    Підбір та формулювання ключових слів

     

    Ключові слова мають бути чітким «попаданням» у зміст та основну думку роботи. Для порівняння, можна уявити, що дослідження вміщується у кілька словосполучень та термінів. Якими вони будуть? Щоб не помилитися, рекомендується дотримуватися наступного чек-листа.

     

    Побути на місці читача

    Автору важливо відповісти собі, якби він шукав матеріал на тему, які слова вважаються шуканими, що буде вбито в пошуковик. Враховуючи, що написанню статті передувала масштабна робота з пошуку матеріалу, важливо згадати, як і за допомогою яких формулювань дослідник шукав джерела та аргументи. Найімовірніше, потенційна аудиторія орієнтуватиметься на ці ж запити.

     

    Використовувати словосполучення

    Ключове слово може бути не просто одним терміном, а й словосполученням. Наприклад, юристи можуть використовувати не просто формулювання «юстиція», а конкретизувати її напрямок – ювенальна юстиція. Так шанси на предметну точність збільшуються, а ключові слова стають більш інформативними. Такий підхід виключить занадто широке і всеосяжне значення слів.

     

    Позбутися зайвих деталей

    Словосполучення у два-три слова – ідеальні. Більше – не рекомендується. Приклад невдалого та надто громіздкого формулювання: девіантна поведінка неповнолітніх осіб із сімей з низькою соціальною відповідальністю. Це надто деталізований ключ, який доцільно розбити на кілька частин. Мало хто буде вводити як запити цілі речення.

     

    Доповнити заголовок

    Ключові слова та словосполучення не повинні повторювати заголовок наукової статті. У цього елемента інша функція – доповнити формулювання теми, розширити та конкретизувати її, але не дублювати. Інакше шанси на високу цитованість та ефективність ключовиків суттєво скоротяться.

     

    Забезпечити правильний переклад

    Академічний переклад у зарубіжних публікаціях важливий не тільки для назви та тіла статті, але й для ключових слів (особливо для них). Так забезпечується релевантність та розширюються можливості залучення цільової аудиторії. Неправильний, неписьменний, неточний переклад спотворює сенс і може залишити поза увагою необхідну інформацію.

     

    Подумати про скорочення

    Деякі теми та терміни застосовуються у вигляді абревіатур або загальноприйнятих скорочень. Важливо враховувати цей аспект і, по можливості, вказувати в ключових словах обидва варіанти. Наприклад, наукову статтю присвячено роботі Верховного суду. Загальноприйняте скорочення – ВС. Отже, у ключовиках потрібно вказати обидва варіанти.

     

    Перевірити ключові слова

    Це страхувальний крок, щоб переконатися у правильності рішення. Достатньо ввести власні формулювання в основні пошукові системи і подивитися результати видачі. Якщо вони «в тему», тобто видають матеріал з дослідження, значить можна говорити про влучення. Якщо запити призводять до вторинної інформації, потрібно попрацювати.

     

    За статистикою лише кожен десятий користувач, ознайомившись із ключовими словами, переходить до тексту статті. Уявіть, що буде, якщо ключові слова неточні і не потрапили в ціль? Шансів на цитованість та інтерес до публікації фактично немає. Щоб уникнути такого сценарію та підібрати оптимальні ключові слова, звертайтесь до компанії «SOER Publishing».

    Замовте публікацію наукової статті прямо зараз

    Залиште відгук

    Ваш e-mail не буде опублікований